Když si zadáte do vyhledávačů klíčové výrazy, například „ubytování v penzionu Jizerské hory“, objeví se tu na prvních místech několik soukromých objektů s vlastním webem, ale hned pod nimi následují hromadné ubytovací servery. Jestliže pak zabrousíte do některého z nich, zjistíte, že jsou tu všechny penziony, hotely či chalupy prezentovány „na jedno brdo“ – u každého pár fotek, krátký textový popis, ceník a adresa. Schází tu ale to podstatné – jedinečnost každého z nich, prezentovaná na vlastních webových stránkách.
Mít vlastní web znamená mít možnost tu uvést mnohem více údajů, například provádět virtuální prohlídku nemovitosti, pořídit video z dronu, které lépe odhalí tamní lokalitu, můžete tu prezentovat další videa například z wellness služeb, z přilehlého sportoviště a z okolní krajiny. Zkrátka vlastní web nabízí více prostoru pro vlastní realizaci. Abyste však na Internetu uspěli, musíte mít dobře zvládnuté SEO, to znamená, že musíte zajistit, aby vás webové vyhledávače vyhodnocovaly v popředí mezi vašimi konkurenty.
Online SEO je tedy v podstatě podmínka k tomu, aby vyhledávač objevil váš web, vnímal jej jako relevantní zdroj a mohl jej posouvat co nejvíce dopředu. SEO (optimalizace) test vyhodnotí, jaké strategie lze využít, a co je pro vás nejlepší, tedy například analýzu klíčových slov, PPC reklamu, placené redakční články atd.
SEO se může zdát jako něco vedlejšího, co na svém webu potřebujete jen jako okrajovou záležitost, ale ve skutečnosti je to klíčová záležitost pro úspěch na Internetu, ať už se to týká ubytování, nebo třeba internetového obchodování (e-shopů) či poskytování služeb. Vtip je v tom, že lidé na Internetu neprohledávají desítky odkazů, zaměří se jen na několik v popředí a neztrácí drahocenný čas dalšími subjekty. Čím více jste vzadu, tím menší šance, že si vás na Internetu někdo všimne.