Je jasné, že většina prodejců chce, aby vše probíhalo hladce – zákazník nakoupí, zaplatí, odnese si zboží a tím je celá věc vyřízena. Avšak ačkoliv to takto obvykle funguje, mohou se stát případy, kdy je zakoupená věc vadná. V takovém případě ji většinou jdeme vrátit, avšak často zjistíme, že výměna zboží https://myfemini.cz/reklamace-a-vraceni-zbozi/ není možná.
Obchody se při reklamaci musí samozřejmě řídit určitými, zákonem danými pravidly. To je nutné, neboť není v jejich zájmu výměnu akceptovat. Znamená to totiž další papírování navíc, nehledě na ušlý zisk, neboť takto vlastně prodají dva kusy za cenu jednoho. Ten poškozený již totiž nelze ve většině případů vrátit do prodeje.
Ovšem i tak se najdou situace, kdy je výměna odmítnuta. Existují totiž lidé, kteří by z tohoto systému těžili a využívali jej de facto k okrádání. A to je druhý extrém, kterému je nutné předejít. Nelze totiž počítat s tím, že lidé k sobě budou čestní.
V první řadě je zde klauzule, že reklamace musí být podána do určitého data od koupě. Nelze tedy mít doma daný předmět třeba pět let a následně požadovat jiný s tím, že ten, který máte doma, je vadný. Jistě, jsou vady, které se projeví až za delší dobu, avšak tak dlouho to rozhodně trvat nebude.
Dále je tu otázka originálního obalu. Některé obchody totiž vyžadují, abyste danou věc přinesli zpět v originálním balení a neotevřenou. To může být problém, neboť vadu obvykle odhalíte až potom, co danou věc vybalíte. Sebou samozřejmě musíte přinést i doklad o nákupu. Tím prokážete, že jste daný předmět kupovali právě u daného prodejce. Rozhodně totiž nelze spoléhat na to, že si vás prodavač bude pamatovat. To koneckonců ani není jeho práce. I proto je dobré si před nákupem, zvláště pokud se jedná o něco drahého, řádně přečíst podmínky reklamace. Může vám to v budoucnu ušetřit spoustu starostí i peněz. A jak víme, těch není zvláště v současné době nikdy nazbyt.